Pardubické
Zelenenoviny.cz

Velké investice do železnice, u Chocně budou i dlouhé tunely

13.2.2017 | Jana Konečná

Jihomoravský kraj V Pardubickém kraji stát chystá masivní inestice do železniční dopravy. Nejpozoruhodnější má být zrychlení dopravy mezi Ústím nad Orlicí a Chocní, která nyní vede malebným údolím. Stát rozhodl použít nejnákladnější a doposud těžko představitelnou "Zelenou variantu" - dlouhé železniční tunely. Důvodem jsou hlukové limity, které se jinými způsoby nedají dodržet.


Podle Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před pár dny schválila vláda, mají tunely jezdit jen rychlíky a expresy. Pro nákladní a regionální osobní dopravu zůstane zachována původní trasa údolím. Tunel Hemže má mít délku 1,157 kilometru, tunel Oucmanice 4,985 kilometru, práce mají ale začít až po roce 2020. V plánu jsou i dva mosty přes Tichou Orlici.

Předtím mají být hotovy další velké investice, například úprava průjezdu uzlem v České Třebové pro osobní dopravu. V dalších letech plánují správci železnic další velké stavby. První je modernizace železničního uzlu Pardubice včetně nového ostrovního nástupiště a prodloužení podchodů k tomuto nástupišti. Druhou plánovanou investicí je Ostřešanská spojka, neelektrizovaná přeložka stávající tratě z Pardubic na jih.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi-koridor-051-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170206_2303936_pardubice-zpravy_jah

Více informací najdete v rubrikách:



Reklama

Co se dělá pro životní prostředí:

Reklama: